Parent Advocates
Search All  
The goal of
is to put tax dollar expenditures and other monies used or spent by our federal, state and/or city governments before your eyes and in your hands.

Through our website, you can learn your rights as a taxpayer and parent as well as to which programs, monies and more you may be entitled...and why you may not be able to exercise these rights.

Mission Statement

Click this button to share this site...

Bookmark and Share

Who We Are »
Betsy Combier

Help Us to Continue to Help Others »

The E-Accountability Foundation announces the

'A for Accountability' Award

to those who are willing to whistleblow unjust, misleading, or false actions and claims of the politico-educational complex in order to bring about educational reform in favor of children of all races, intellectual ability and economic status. They ask questions that need to be asked, such as "where is the money?" and "Why does it have to be this way?" and they never give up. These people have withstood adversity and have held those who seem not to believe in honesty, integrity and compassion accountable for their actions. The winners of our "A" work to expose wrong-doing not for themselves, but for others - total strangers - for the "Greater Good"of the community and, by their actions, exemplify courage and self-less passion. They are parent advocates. We salute you.

Winners of the "A":

Johnnie Mae Allen
David Possner
Dee Alpert
Aaron Carr
Harris Lirtzman
Hipolito Colon
Larry Fisher
The Giraffe Project and Giraffe Heroes' Program
Jimmy Kilpatrick and George Scott
Zach Kopplin
Matthew LaClair
Wangari Maathai
Erich Martel
Steve Orel, in memoriam, Interversity, and The World of Opportunity
Marla Ruzicka, in Memoriam
Nancy Swan
Bob Witanek
Peyton Wolcott
[ More Details » ]
Will Ken Paulson, the New Editor of USA TODAY, Resign?
Mr. Paulson ran the same phony story that Dan Rather and CBS did about the "Bush National Guard memos", using the same bogus documents and based on the same dubious source. Now he is trying to hide from any consequences. Accuracy in Media will not let him.
Will Paulson Resign from USA Today?
by Cliff Kincaid, December 10, 2004


Accuracy in Media has been on top of this story since Day One, noting that CBS News and Dan Rather have been taking a beating over the use of the forged documents.
USA Today, the most read paper in the U.S., devoted over 2,000 words to Dan Rather's resignation from the CBS Evening News. It noted in a timeline that Rather had apologized "for a CBS story that questioned President Bush's service in the Texas Air National Guard. The story was based on documents that apparently were forged." What the paper did not mention was that it had run the same phony story, using the same bogus documents and based on the same dubious source. In contrast to CBS, no one has apologized or been held accountable for this scandal at USA Today.

Accuracy in Media has been on top of this story since Day One, noting that CBS News and Dan Rather have been taking a beating over the use of the forged documents. USA Today has a lot to explain and heads should roll there, too. We noted at the time that USA Today received and publicized the phony documents from the CBS source, Bill Burkett, assuming they were authentic.

On September 9, one day after the 60 Minutes story aired, USA Today was out with its own story under the headline, "Guard commander's memos criticize Bush," by Dave Moniz and Jim Drinkard. The story was based on "newly disclosed documents," the paper claimed. It said "the memos" were "obtained by USA Today and also reported Wednesday on the CBS program 60 Minutes..."

We pointed out that not only did USA Today make the same mistake as CBS News, but the newspaper's editors used the CBS News broadcast of the story as further proof that they were somehow valid. Hence, USA Today made two critical mistakes. Its "fact-checking" was even worse than CBS News, which at least went through the motions of appearing to consult some "experts" about the documents' validity.

A former USA Today staffer contacted us to say that he couldn't believe they had the same kind of problem again so soon, and appeared to be ducking it. The "same kind of problem" is a reference to the Jack Kelley scandal, where a USA Today reporter was exposed as a massive fabricator. That scandal forced a shake-up in the paper, resulting in Ken Paulson coming aboard as editor. At first, Paulson seemed like a fellow who wanted to enforce honesty and integrity at the paper. But he covers up the scandal at the paper over the use of the forged documents. If Paulson thinks that Accuracy in Media is going to drop the story, he's got another thing coming. We will pursue this all the way, including at next year's annual meeting.

Dan Rather was criticized for stonewalling the evidence of forgery for two weeks before finally apologizing. USA Today has been stonewalling for about three months. And the rest of the media have let the paper off the hook. The one exception was media reporter Howard Kurtz of the Washington Post, who quoted USA Today Executive Editor John Hillkirk as telling him that "We never did vouch for the documents' authenticity." In effect, USA Today is saying that CBS is to blame because it vouched for the documents and USA Today didn't take the time to do so, although it ran the same virtual story. What a disgrace. Come on, Mr. Paulson. Apologize before you are forced to resign.

© 2003 The E-Accountability Foundation